17 juli 2016

Mouwloos vestje


Na alle sjaals, omslagdoeken en poppetjes me voor het eerst gewaagd aan een kledingstuk. Een vestje zonder mouwen leek mij als beginner een goede keuze. Uiteindelijk ben ik redelijk tevreden, want het past en ik zou het kunnen dragen. Of ik dat ook werkelijk ga doen weet ik nog niet. Ik vind de steek van het bovenstuk wat stekelig. Misschien door het wat harde katoen. Misschien eerst een keer wassen.
Het patroon is uit het tijdschrift Patricia Creatief Haakmode nummer 38 uit 2016. Ik vond het een hele puzzel. Ik moest alles eerst zes keer doorlezen en voor mezelf opschrijven hoeveel toeren ik moest haken en waar ik dan moest meerderen en minderen. De steken zijn wel makkelijk te haken.

Ik gebruikte 13 bolletjes Rio van Lammy Yarns (100% katoen, één bol is 50 gram/125 meter) en ik gebruikte haaknaald 4.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten