8 juli 2016

Deken (Lossen en Vasten CAL 2016)


Na de vakantie eindelijk mijn dekentje afgemaakt. Het patroon is de Lossen en Vasten CAL 2016.
CAL betekent Crochet Along of te wel samen haken. Bij zo'n CAL wordt elke week een deel van het patroon bekend gemaakt, waar dus heel veel haaksters tegelijkertijd mee aan de slag gaan. Via een website of Facebookgroep worden resultaten geshowd of vragen gesteld. Soms zijn er zelfs onmoetingsdagen.

Later aanhaken mag natuurlijk ook. Ik ben ook pas begonnen toen een hoop haaksters al klaar waren.
In het originele patroon worden zes kleuren gebruikt. Het is leuk om te zien hoeveel verschillende dekens er gemaakt zijn van een zelfde patroon. Ik koos voor wit met een klein beetje grijs.
Ik gebruikte Royal van Zeeman (100% acryl, één bol is 100 gram/241 meter) en ik gebruikte haaknaald 4,5.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind je deken prachtig in kleurgebruik
    Zijn het 4 verschillende kleuren? Wit, crême, zachtgrijs en donkergrijs?


    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruikte alleen wit en een klein beetje licht- en donkergrijs.

      Verwijderen