20 juni 2017

Zomertruitje


Dit truitje haakte ik zonder patroon. Ik gebruikte hierbij het stekenpatroon van de rechte Southbay. Ik zette genoeg steken op voor de breedte van het truitje. Vanaf de onderkant omhoog tot ik op de hoogte was om te gaan minderen voor de hals. Nadat de schoudernaden vastgezet waren heb ik langs de hals vier toeren vasten gehaakt. Langs de beide zijkanten haakte ik drie rijen stokjes. Dit zorgt gelijk voor de randjes langs de mouwtjes. Nadat de zijnaden vastgezet waren haakte ik aan de onderkant nog vier toeren vasten.
Ik gebruikte 8 bollen Lana Grossa Elastico (96% katoen/4% polyester, één bol is 50 gram/160 meter) en haaknaald 4,5. Ik vind de Lana Grossa Elastico erg fijn materiaal. Het voelt zacht aan, draagt daardoor lekker en het is net wat elastischer dan ander katoen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten